پوریا اخواص پرکار است

pouria akhavas

«پوریا اخواص» از خوانندگان جوانی است که سال‌هاست به صورت حرفه‌ای و البته به دور از حاشیه‌ها، فعالیت‌هایش را ادامه می‌دهد. صدایِ او خاص است و البته نحوه‌‌ی اجرای آثارش که شاید بتوان بخشی از این ماجرا را به تحصیلاتش یعنی «زبان و ادبیاتِ فارسی» مرتبط دانست. پوریا اخواص، این روزها بسیار پرکار است و به زودی چند اثر از او منتشر خواهد شد که از جمله‌ی آنها می‌توان به اثری بر اساس آثار شاملو و همچنین هوشنگ ابتهاج اشاره کرد.

 «سرود مرد سرگردان» با آهنگسازی «سیاوش ولی‌پور» بر اساس اشعار شاملو نوشته شده؛ اما ارکستراسیون اثر با سازهای ایرانی انجام شده و می‌توان گفت فضای متفاوت و مدرنی دارد و تلاش شده تا ایماژ و تصویرسازی کاملی از اشعار این شاعر بزرگ انجام شود. علاوه بر آن، این خواننده‌ی موسیقی سنتی که همکاری با بسیاری از بزرگانِ موسیقی را در پرونده‌ی خود دارد، آلبوم «سایه در سایه» را نیز با آهنگسازی «کاوه صالحی» بر اساس اشعار هوشنگ ابتهاج به پایان رسانده است و احتمالا در ماه‌های باقی مانده از سال منتشر خواهد شد. فضای موسیقایی این اثر، با همراهی یک کوارتت زهی است که در برخی قطعات، سازهای دیگری نیز به آن اضافه می‌شود

 او همچنین به بهانه‌ی سالروز تولد استاد «محمدرضا لطفی»، آلبومی با نام «به یاد لطفی» را آماده‌ی انتشار دارد که با همراهی گروه موسیقی «نهفت» (به سرپرستی «جهانشاه صارمی») در سال آینده منتشر خواهد شد.